Game Pass to usługa, dzięki której można niskim kosztem sprawdzić setki różnych tytułów na PC i konsolę Xbox. Dla wielu graczy taki wstęp brzmi świetnie – dlaczego jednak liczba subskrybentów spada?
Model subskrypcji przyjął się już na dobre w przypadku portali oferujących seriale, filmy i inne treści multimedialne. Od pewnego czasu z takich rozwiązań skorzystać mogą także gracze, a jedną z najpopularniejszych usług tego typu jest właśnie Xbox Game Pass. To platforma, która zapewnia dostęp do wybranych tytułów w czasie trwania subskrypcji w zamian za miesięczną opłatę – wariant podstawowy kosztuje zaledwie 40 zł miesięcznie, a wersja Ultimate 54,99 zł.
Xbox Game Pass Ultimate to rozszerzona oferta subskrypcji, dzięki której mamy dostęp do pełnej biblioteki gier, a dodatkowo możemy cieszyć się grą online za pośrednictwem usługi Live Gold. Warto również dodać, że najwyższy wariant pozwala użytkownikom grać zarówno na konsoli, jak i na komputerze. Usługa umożliwia sprawdzenie tytułów w ramach platformy Xbox Cloud Gaming, która aktualnie jest w fazie beta.
W ramach subskrypcji można liczyć ponadto na specjalne oferty, a także dostęp do najbardziej znanych serii, w tym m.in. różnych gier ze studia EA. Nowi użytkownicy mogą obecnie skorzystać ze specjalnej promocji, która zapewnia możliwość wypróbowania wariantu Ultimate za jedyne 4 zł za pierwszy miesiąc.
Wyświetl ten post na Instagramie
Mogłoby się wydawać, Xbox Game Pass ma wszystko, czego trzeba, aby być hitem sprzedażowym – ogromna biblioteka gier, rozgrywka online, dostęp do usługi EA Access. Co jednak sprawia, że Game Pass traci subskrybentów? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, ponieważ wpływ na to ma wiele czynników.
Jednym z największych problemów Xbox Game Pass jest właściwie sam model działania subskrypcji, który oznacza brak możliwości zakupu gier na własność. Tytuły w ramach platformy są dostępne tylko przez okres, w którym wnosimy opłaty – dla wielu graczy jest to po prostu nieopłacalne.
Do tego dochodzi także coraz słabsza selekcja produkcji, w które można zagrać dzięki subskrypcji. Brakuje hitów, które kiedyś były dostępne, takich jak Wiedźmin 3 czy Grand Theft Auto 5. Aktualnie największą popularnością cieszą się tytuły dostępne w ramach EA Access (FIFA lub gry z cyklu Battlefield). Oczywiście ekskluzywne serie na konsolę Xbox, które nadal można znaleźć w bibliotece Game Pass, wciąż przyciągają sympatyków takich tytułów, lecz dla wielu osób nie jest to wystarczający powód do wykupienia subskrypcji.
Mimo spadającej liczby subskrybentów, usługa od Microsoftu wciąż cieszy się sporą popularnością. Jej głównym konkurentem jest PlayStation Plus – obydwa rozwiązania działają w bardzo podobny sposób. Warto jednak zauważyć, że Sony wypuściło w niedawnym czasie nową usługę z bardziej atrakcyjną biblioteką – chodzi o PlayStation Now. Obecnie jest ona niestety niedostępna w Polsce, lecz w wielu krajach ciekawa oferta tego serwisu jest jednym z powodów malejącej liczby osób z subskrypcją Xbox Game Pass. Do tego dochodzi także większa popularność konsoli japońskiej firmy.
Mimo tego Microsoft wciąż może liczyć na sporą liczbę subskrybentów, którzy chcą w wygodny sposób grać na PC i konsoli w ramach jednej subskrypcji.
Zdj. główne: Bruno Henrique/pexels.com